Krepitev imunskega sistema je najboljše zdravilo proti boleznim

Krepitev imunskega sistema

Zdravje je naše največje bogastvo. Velika napaka, ki jo delamo ljudje pa je ta, da začnemo zdravje ceniti šele potem, ko je že prepozno. Zato je pomembno, da varujemo svoje zdravje preden se pojavijo težave in se predvsem posvetiti preventivi. Tu je krepitev imunskega sistema največ, kar lahko storimo za svoje zdravje. Naše telo moramo najbolj negovati še takrat, ko je zdravo in s tem preprečevati morebiten nastanek različnih bolezni. Krepitev imunskega sistema poteka na več različnih načinov, pomembno pa je, da se to izvaja vsakodnevno in ne samo takrat, ko se počutimo slabo. Preventiva je najboljša kurativa!

  1. Pitje vode

Morda se zdi samoumevno in vsak nasvet za zdravo življenje poudarja zadostno pitje vode. In ta nasvet za krepitev imunskega sistema zagotovo ni privlečen za lase. Na dan bi morali popiti med 2 in 2,5 l vode. Seveda je količina zaužite vode odvisna tudi od zunanjih vplivov, kot je vročina in pa telesne dejavnosti, saj s potenjem izločamo vodo, ki jo je treba nadomestiti. V sklop tekočine spadajo vsa vrste tekočine, tudi tista, ki jo dobimo z juhami ali z drugo hrano. Vendar je tu treba poudariti, da nekatere oblike tekočine, kot je npr. kava, vodo še dodatno izločajo, zato je treba to nadomestiti. Če se le da, se je dobro izogibati vsem sladkanim in gaziranim pijačam, pretirano sladkanim čajem, energijskim pijačam, alkoholu… najbolj priporočljivo je piti vodo ali nesladkan čaj. Zadostna tekočina omogoča limfnemu sistemu, da pravilno opravlja svoje delo in iz telesa izloča različne toksine.

  1. Zdrava prehrana

Zdrava prehrana je eden glavnih dejavnikov, ki je odgovoren za krepitev imunskega sistema. V današnjem času je veliko preveč hitre in nezdrave hrane, ki našemu telesu delajo le škodo. To ne pomeni, da se morate za vedno odpovedati najljubši hrani ali iz svojega jedilnika odstraniti katerokoli prehrambno skupino. Za krepitev imunskega sistem, je potrebno jesti vse: ogljikove hidrate, beljakovine, maščobe, vlaknine in vitamine in minerale. Medtem, ko naj bo uživanje maščob manjše, naj bo na jedilniku več hrane, ki je bogata z vitamini in minerali. To pomeni uživanje zelenjave, pa tudi sadja in polnozrnatih žit. Ali uživamo dovolj primerne in zdrave hrane, nam največkrat pokaže že naše telo s črevesjem. Pri kakršnihkoli težavah je to prvi znak, da je treba prehrano spremeniti. Tudi ko čutite, da se vas nekaj loteva, lahko določena živila, kot sta ingver in česen, dodatno pripomoreta k boljšemu delovanju za krepitev imunskega sistema.

Ker velikokrat vseh potrebnih vitaminov in mineralov ne prejmemo z dnevno prehrano, sploh tisti, ki so vegetarijanci ali vegani, si lahko pomagamo tudi z različnimi prehranskimi dopolnili, ki so priporočljivi za krepitev imunskega sistema in lahko dopolnjujejo dnevne obroke.

Če se, zlasti v zimskih mesecih, pojavijo prvi znaki sezonskih bolezni, jih lahko hitro zatremo z uživanjem pastil in ostalih pripravkov, ki dodatno podkrepijo imunski sistem.

  1. Gibanje

Naše telo ni narejeno, da cel dan sedi, zato je gibanje izjemnega pomena. Za krepitev imunskega sistema je priporočljivo izvajanje dejavnosti, ki dvignejo srčni utrip. Sem seveda štejemo vse splošne vadbe, kot so tek, fitnes, vodene vadbe ali ekipni športi. Nekateri pa, ki morda nimajo časa ali pa jim taka vrsta vadbe ne odgovarja, napačno mislijo, da za njih ni primerne športne dejavnosti.

Preveč ljudi spregleda hojo, ki spada med najbolj osnovno obliko gibanja. Če je le mogoče se odpravite na sprehod ali pa pojdite peš nekam, kamor bi se drugače peljali z avtom ali avtobusom. Če je hoja prenaporna, se lahko odločite tudi za kolo. V skrajnem primeru pa zaplešite pred ogledalom, saj je tudi to oblika vadbe. Za krepitev imunskega sistema je na dan idealno vsaj pol ure gibanja, ki dvigne vaš srčni utrip. Po možnosti naj bo to zunaj, saj se lahko v naravi sprostite, obenem pa se še naužijete svežega zraka. Gibanje zunaj je za krepitev imunskega sistema priporočljiva tudi z vidika, da v primeru sonca, prejmete še vitamin D.

  1. Skrb za mentalno zdravje

Ko je govor o imunskem sistemu, se ljudje najbolj osredotočajo na zunanje dejavnike. Krepitev imunskega sistema pa prihaja tudi od znotraj in sicer s skrbjo za naše mentalno zdravje. Verjetno ste že slišali, da stres povzroča veliko bolezni, kar je posledica pomanjkanja posvečanja samemu sebi. Hiter tempo življenja in nenehna pričakovanja pri ljudeh hitro povzročijo različne težave, ki se lahko kasneje izražajo v boleznih. Na začetku je potrebno, da dovolj spite, saj se celice med spanjem obnavljajo. Ljudje naj bi potrebovali od 7 do 8 ur spanja, je pa ta čas odvisen od posameznika. Pomembno je, da se telo sprosti in si tako nabere dovolj energije za naslednji dan.

Poleg spanja, so priporočljive tudi druge oblike sproščanja, ki jih je dobro izvajati vsakodnevno. Sploh to velja za tiste, ki se konstantno srečavajo s stresnimi situacijami ali tisti, ki trdijo, da nimajo časa. Zanimivo je, kako ljudje, ki zbolijo, potem vedno najdejo čas za sebe, ki ga prej, ko so bili zdravi niso našli.

Za krepitev imunskega sistema ni posebne in težke formule. Največ lahko naredimo preventivno in pomembna je predvsem skrb zase preden pride do resnejših težav in bolezni.