Tehnike sproščanja na delovnem mestu

Stres, stres, stres. Danes pogosto ne mine dan, ko ga vsaj v majhni meri ne bi občutili na svoji koži. Definitivno, ta velja za najpogostejšega povzročitelja slabega počutja, anksioznosti in depresije. Vsak od nas se na stres odziva in z njim spoprijema drugače. Kako pa je s premagovanjem stresnih situacij na delovnem mestu? O tem, katere tehnike sproščanja lahko uporabite, si preberite v nadaljevanju članka.

TEHNIKE SPROŠČANJA – NASVETI ZA VSAKDAN

Danes se vedno več ljudi na delovnem mestu srečuje s močnimi tesnobnimi občutki, ki ob zelo stresnih situacijah lahko privedejo tudi do paničnih napadov in v skrajnih primerih do izgorelosti. Prepoznavanje telesnih znakov, ki so odraz stresa je zato zelo pomembno za primerno ukrepanje. Pri umirjanju in iskanju notranjega miru vam lahko že preproste tehnike sproščanja, ki smo jih zapisali v nadaljevanju.

Znanstveno dokazano je, da že preprosta sprememba telesne drže ali rahla sprememba gibanja lahko zelo pozitivno vpliva na premagovanje stresa. Te preproste tehnike sproščanja se vam bodo mogoče zdele zelo banalne in vsakdanje, a so zelo učinkovite, saj sproščajo mišično napetost in umirjajo možgansko napetost v stresnih situacijah.

  1. Vsakodnevna telesna aktivnost na delovnem mestu

Znanstveniki so dokazali, da vam vsakodnevna šest minut dolga hoja po stopnicah lahko podaljša življenje za dve leti. Pomembno je, da raven stresa znižujete tudi takrat, ko še niste v stresni situaciji. To pomeni, da lahko za mentalno ravnovesje naredite veliko z vsakodnevnim kolesarjenjem ali hojo na delovno mesto. Poleg hoje po stopnicah se poslužujte hoje tudi takrat, ko namesto dopisovanja po računalniku, sporočilo kolegu predate osebno. Kadar je le mogoče lahko doma ali v pisarni uporabljate antistresno žogo, ki bo omogočala ravnotežje in preprostim nihanjem, blažila raven stresa. Pomembno je, da ob napadu panike spremenite položaj telesa, saj to vpliva na vaše možgansko ravnovesje in pomaga pri premagovanju negativnih občutkov.

  1. Dihalne tehnike sproščanja

Dihanje je za nas tako samoumevno, da se ga večino časa ne zavedamo. Pomembnosti globokega in pravilnega dihanja se zavemo šele, ko smo že v stresni situaciji, kjer nam zaradi  hitrega in plitkega dihanja primanjkuje kisika v telesu.  Zelo koristno je, da v takih situacijah poznamo vsaj nekaj uporabnih tehnik dihanja. Priporočamo vam:

  • Tehniko trebušnega dihanja

Pri tej tehniki sproščanja se udobno naslonite na naslonjalo službenega sedeža in si eno od rok postavite na trebuh, drugo pa na prsni koš. Globoko vdihnete skozi nos in bodite pozorni na dvigovanje in spuščanje trebuha, pri tem pa naj bo druga roka na prsih čim bolj miruje. Med vdihom si v glavi štejte do tri, potem pa zelo počasi izdihujte zrak skozi usta. Postopek ponovite vsaj 5x oz. dokler se ne umirite.

  • Tehniko barvnega dihanja

Pri tej tehniki gre za sproščanje, ki je v osnovi isto kot pri trebušnem dihanju, le da je to rahlo nadgrajeno. Izberite si dve barvi, eno, ki ima za vas pozitivno konotacijo in drugo z negativno konotacijo. Pri vdihu si predstavljajte, kot da vase vdihujete barvo, ki vas navdaja s pozitivnimi čustvi. Pri izdihu pa si predstavljate kako »negativna« barva zapušča telo.

Poznamo še druge bolj kompleksne tehnike dihalnega sproščanja, kot so dihanje s podaljšanim izdihom, z izmeničnim impulzivnim izdihovanjem, zadrževanjem diha, ipd.

  1. Tehnike mišičnega sproščanja

Protistresna masaža, ki jo lahko izvajate na delovnem mestu je lahko izvedena s pomočjo posebnih masažnih aparatov ali pa s pomočjo vaših golih rok. Pri tem poznamo masažo dlani, masaža vratu in ramen, masaža obraza, PMR, preplet telesa, idr.

Resnično, danes poznamo veliko različnih načinov, ki nam lahko pomagajo pri premagovanju stresa na delovnem mestu. Na nas je le, da si eno ali več od njih izberemo in njih postopno začnemo prakticirati. Ne glede na to, katero do naštetih tehnik boste izbrali, lahko zagotovo pričakujete, da boste z uporabo le-teh definitivno vplivali na celotno počutje vašega telesa, doma in na delovnem mestu.